Što znači povrat robe u roku od 14 dana?
Potrošač (navedeno se odnosi isključivo na fizičke osobe koje nabavljaju robu u svrhe izvan svoje gospodarske djelatnosti) ima pravo obavijestiti tvrtku u roku od 14 dana od primitka robe (npr. -mail adresa: spa@jjana.si) odustati od ugovora bez obrazloženja svoje odluke. Rok počinje teći jedan dan od datuma preuzimanja naručenog artikla. Trošak koji potrošač naplaćuje u vezi s odustajanjem od ugovora je trošak povrata robe (koji se obračunava prema cjeniku dostavne službe i ovisi radi li se o pošiljci/paketu/teretu). Potrošač može biti odgovoran i za ugovore smanjene vrijednosti (kupnja).
Kupac mora primljenu robu vratiti neoštećenu i u istoj količini, osim ako je roba uništena, oštećena, izgubljena ili se njezina količina smanjila bez krivnje potrošača.
Što to znači u praksi?
Kupac ne smije nesmetano koristiti robu do odustajanja od ugovora, ali samo zbog prirode internet trgovine (ugovor na daljinu) ima mogućnost preispitati kupnju. Kupac može pregledati proizvod i izvršiti test koji je prijeko potreban za utvrđivanje stvarnog stanja.
Za lakše razumijevanje prava na povrat proizvoda, citiramo objašnjenje tržišne inspekcije (izvor: Informacije – Bilten Gospodarske zbornice Slovenije, 20. siječnja 2012., broj 3):
Po pravu na odustanak od ugovora sklopljenog na daljinu, potrebno je znati da se radi o odustanku od ugovora bez ikakvih problema. sama stvar, međutim, to pravo ima potrošač zbog same prirode ugovora – sklapanja ugovora na daljinu. Pravo na odustanak od ugovora ne znači da potrošač ne zna što kupuje (u principu potrošač zna i što naručuje za druge stvari), već samo da u zakonskom roku razmisli o svojoj odluci te, u slučaju da se s tom odlukom prežurilo, promijeni svoju odluku i odustane od ugovora.
Također treba znati da sklapanje ugovora na daljinu potrošaču ne daje više prava nego inače sklapanje ugovora na klasičan način (odnosno posjetom trgovini). Dakle, potrošač ne može i ne smije nesmetano koristiti dobivenu robu cijelo vrijeme do odustajanja od ugovora, jer se ne radi o probnoj kupnji, već testiranju roba bi bila uvjet da ugovor ostane na snazi. Potrošač može primljenu robu pregledati i testirati samo u mjeri u kojoj je to potrebno za utvrđivanje stvarnog stanja i kako je to uobičajeno u trgovinama. Svako “testiranje” koje odstupa od navedenog može se smatrati korištenjem robe, što znači da potrošač samim time gubi pravo na odustanak od ugovora.
Pravo na odustanak od ugovora potrošaču ne daje više nikakva prava, već samo mogućnost da preispita svoju odluku o kupnji i u slučaju da je ta odluka bila brzopleto, mijenja odluku i odustaje od ugovora, ali mu ne daje pravo korištenja robe.
Procedura povrata
Artikli se mogu vratiti na dva načina:
- Osobni povrat
U našem uredu Jana splet d.o.o. na Kolodvorskoj cesti 16a, 1330 Kočevje.
Procedura povrata:
- Ispunite Obrazac za povrat artikala u roku od 14 dana
- Priložite kopiju fakture za artikl koji vraćate.
- Pripremite artikl za transport. Zaštitite predmet na odgovarajući način prije nego što ga predate prijevozniku. Artikl morate zaštititi originalnim pakiranjem ili pakiranjem koje može zaštititi artikl kao i originalnim pakiranjem kako biste izbjegli oštećenje u transportu. Ne zaboravite priložiti obrazac s podacima i kopiju računa.
- Vratite stavku na tvorničke postavke ako se radi o elektroničkom uređaju koji ima ovu opciju (telefoni, tableti, prijenosna računala itd.)
- Vraćanje poštom
Možete iskoristiti i mogućnost povrata poštom. Preporučujemo da koristite uslugu dostave koja vam omogućuje praćenje pošiljke.
- Popunite Obrazac za povrat artikala u roku od 14 dana
- Priložite kopiju fakture, za artikl koji vraćate
- Vratite stavku na tvorničke postavke ako se radi o elektroničkom uređaju koji ima ovu opciju (telefoni, tableti, prijenosna računala itd.)
- Donesite članak u naš ured ili pošaljite ga poštom. Ako artikl vratite na naše mjesto preuzimanja, vaš će artikl biti poslan odjelu za reklamacije koji je nadležan za rješavanje reklamacija. O daljnjem postupku po pritužbama bit ćete obaviješteni od strane odjela za pritužbe.
- Ako proizvod vraćate poštom, prvo ga pripremite za transport. Proizvod pravilno zaštitite prije nego što ga predate prijevozniku. Proizvod morate zaštititi originalnim pakiranjem ili pakiranjem koje može zaštititi proizvod kao i originalnim pakiranjem kako biste izbjegli oštećenja u transportu. Ne zaboravite uključiti Obrazac za povrat artikala u roku od 14 dana i kopije fakture.
- Pošaljite proizvode na:
Jana splet d.o.o.
Kolodvorska cesta 16a
1330 Kočevje
Povrat proizvoda
Pažnja: Svi povrati bez priloženih dokumenata bit će odbijeni.
Često postavljana pitanja
Kada mogu ostvariti pravo na povrat artikla u roku od 14 dana?
Mogućnost odustajanja od ugovora namijenjena je da proizvod otvorite, pregledate ga i ukoliko Vam ne odgovara ili su Vaša očekivanja bila drugačija odustanete od kupnje. Ove preporuke ne vrijede ako je proizvod neispravan ili ne radi u trenutku kupnje. U ovom slučaju radi se o ostvarivanju materijalnog nedostatka ili jamstva. Pravo na povrat novca, jamstvo, materijalne nedostatke i nestručno obavljene usluge pobliže su uređeni odredbama Zakon o zaštiti potrošača (službeni pročišćeni tekst).
Mogu li vratiti artikl u roku od 14 dana ako sam pravna osoba (poslovna kupnja)?
Ako ste kupili artikl putem poslovnog računa, prihvatili ste uvjete poslovanja koji se odnose na tvrtke. Glavna razlika je mogućnost odustajanja od ugovora: Tvrtkama, samostalnim poduzetnicima i drugim pravnim osobama omogućujemo povrat pošiljki proizvoda pod jamstvenim uvjetima. Navedene organizacije nemaju mogućnost odustati od ugovora u roku od 14 dana od primitka robe, a da ne moraju navesti razlog svoje odluke, kao što je to slučaj za potrošače (fizičke osobe). Nažalost, povrat novca stoga nije moguć. Kupnja pravnih osoba podliježe Opći uvjeti poslovanja internet trgovine Trgovina Jana, uz razliku u prethodno navedenim mogućnostima, odustaje od ugovora. Za sva dodatna pitanja nazovite nas na +38670 700 805 ili nam pišite na spa@jjana.si. Rado ćemo vam odgovoriti.
Koje dokumente moram priložiti kada vraćam artikle u roku od 14 dana?
Za provođenje postupka povrata kupoprodajne cijene pri odustajanju od ugovora ili za povrat u roku od 14 dana potrebna nam je kopija računa za kupljeni proizvod.
Kada ću dobiti natrag svoj novac?
Vašu kupnju vratit ćemo na vaš račun što je prije moguće, ali ne kasnije od 14 dana od vašeg zahtjeva za povrat, ali tek nakon što artikli budu vraćeni u skladište (u slučaju povrata poštom).
Koja je pravna osnova za odustajanje od ugovora u roku od 14 dana?
Pravo na povrat novca, jamstvo, materijalne nedostatke i nestručno obavljene usluge pobliže su uređeni odredbama Zakon o zaštiti potrošača (službeni pročišćeni tekst).
Kako ispravno provjeriti odgovara li mi artikal kako bih ga ipak mogao vratiti?
Prilikom primitka artikla prvo provjerite ima li neoštećenu ambalažu i pažljivo uklonite ambalažu. Čuvajte ambalažu dok ne budete sigurni da vam artikl odgovara i da radi bez problema. Provjerite njegove osnovne funkcije bez skidanja zaštitnih folija. Uklonite ih tek kada ste apsolutno sigurni da namjeravate zadržati predmet. Potrošač ne smije nesmetano koristiti robu do odustajanja od ugovora. On, međutim, može pregledati i testirati robu u mjeri u kojoj je to apsolutno neophodno za utvrđivanje stvarne situacije.
Kupac mora primljenu robu vratiti neoštećenu i u istoj količini, osim ako je roba uništena, oštećena, izgubljena ili se njezina količina smanjila bez krivnje potrošača.
Kupac ne smije nesmetano koristiti robu do odustajanja od ugovora, ali samo zbog prirode internet trgovine (ugovor na daljinu) ima mogućnost preispitati kupnju. Kupac može pregledati proizvod i izvršiti test koji je prijeko potreban za utvrđivanje stvarnog stanja.
Za lakše razumijevanje prava na povrat proizvoda, citiramo objašnjenje tržišne inspekcije (izvor: Informacije – Bilten Gospodarske zbornice Slovenije, 20. siječnja 2012., broj 3):
Što se tiče prava na odustanak od ugovora sklopljenog na daljinu, potrebno je znati da se radi o odustanku od ugovora, a da u samoj stvari nema ništa loše, ali to pravo potrošaču zbog same prirode ugovora – sklapanje ugovora na daljinu. Pravo na odustanak od ugovora ne znači da potrošač ne zna što kupuje (u principu potrošač zna i što naručuje za druge stvari), već samo da o svojoj odluci razmisli u zakonskom roku i u slučaju da je ova odluka bila ishitrena, mijenja svoju odluku i odustaje od ugovora.
Također treba znati da sklapanje ugovora na daljinu potrošaču ne daje više prava nego inače sklapanje ugovor na klasičan način (odnosno posjetom trgovini). Dakle, potrošač ne može i ne smije nesmetano koristiti dobivenu robu cijelo vrijeme do odustajanja od ugovora, jer se ne radi o probnoj kupnji, već testiranju roba bi bila uvjet da ugovor ostane na snazi. Potrošač može primljenu robu pregledati i testirati samo u mjeri u kojoj je to potrebno za utvrđivanje stvarnog stanja i kako je to uobičajeno u trgovinama. Svako “testiranje” koje odstupa od navedenog može se smatrati korištenjem robe, što znači da potrošač time gubi pravo na odustanak od ugovora.
Pravo na odustanak od ugovora potrošaču više ne daje nikakvo pravo, već samo mogućnost da preispita svoju odluku o kupnji, čak i nakon što je već primio robu, au u slučaju da je ova odluka bila ishitrena, mijenja svoju odluku i odustaje od ugovora, ali mu ne daje pravo korištenja robe.
Moram li vratiti artikl u originalnom pakiranju?
U slučaju povrata artikla, kupac je dužan artikl pravilno zaštititi prije predaje dostavljaču. Artikal mora biti zaštićen originalnim pakiranjem ili pakiranjem koje može zaštititi artikl na isti način kao i originalno pakiranje.
Mogu li vratiti artikl bez dodataka?
U slučaju odustajanja od ugovora, artikl morate vratiti zajedno sa svom dodatnom opremom koju ste dobili uz artikl, npr.: kablovi, punjači, slušalice.
Kada počinjemo brojati 14 dana?
Kod odustajanja od ugovora rok od 14 dana počinje teći 1 dan nakon preuzimanja artikla.
Ako vratim artikal za koji sam zatražio bonus, popust, poklon bon ili neku drugu pogodnost, koji će mi iznos biti vraćen?
Prilikom odustajanja od ugovora kod kojeg je iskorišten bonus, kod za popust ili promotivni kod, ta sredstva se smatraju popustom i ne vraćaju se korisniku. Na TRR korisnika ili drugo sredstvo plaćanja vraća se samo uplaćeni iznos, ukoliko to korisnik izričito zahtijeva. Poklon bon se smatra sredstvom plaćanja prilikom odustajanja od ugovora, te se iznos istog, u slučaju odustajanja od ugovora, vraća kupcu.
Koji se artikli ne mogu vratiti?
Potrošač nema pravo odustati od ugovora kod ugovora čiji je predmet roba proizvedena prema preciznim uputama potrošača, prilagođena njegovim osobnim potrebama, koja zbog svoje prirode nije prikladna za povrat, kvarljiva je ili kojoj je već istekao rok trajanja. Mogućnost odustajanja od ugovora nije moguća kod kupnje softvera ili audio i video medija ako je kupac otvorio sigurnosni pečat.
Odustajanje od ugovora nije moguće za robu:
- za robu ili usluge čija cijena ovisi o fluktuacijama na tržištima, na koje tvrtka nema utjecaja i koje se mogu dogoditi tijekom razdoblja odustajanja od ugovora;
- za robu koja je proizvedena prema točnim uputama potrošača i prilagođena njegovim osobnim potrebama;
- za robu koja zbog svoje prirode nije prikladna za povrat, kvarljiva je ili brzo ističe;
- za pruženu uslugu, ako tvrtka u cijelosti ispuni ugovor, a pružanje usluge je započelo na temelju izričitog prethodnog pristanka potrošača i pristanka da gubi pravo na odustanak od ugovora kada ga tvrtka u potpunosti ispuni;
- zapečaćene audio ili video snimke i računalne programe, ako je potrošač otvorio sigurnosni pečat nakon isporuke;
- zapečaćena roba koja nije prikladna za povrat zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga, ako je potrošač otvorio pečat nakon isporuke; pri kupnji hrane za male životinje, ako je pakiranje otvoreno ili oštećeno;
- roba koja je zbog svoje prirode neodvojivo pomiješana s drugim artiklima;
- digitalni sadržaj koji nije isporučen na materijalnom nosaču podataka, ako je pružanje usluge počelo na temelju izričitog prethodnog pristanka i suglasnosti potrošača.
Osvojenu nagradu ni pod kojim uvjetima nije moguće isplatiti niti vratiti na račun JJSPA.